Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wycieczka kl. Ib i IIb do Sejmu

sejm 2015 71

W dniu 20 kwietnia 2015 roku klasy Ib i IIb udały się pod opieką p. Jolanty Łopuskiej, p. Joanny Cymerman oraz p. Piotra Kowalczuka na zwiedzanie Sejmu i Senatu RP. Uczniowie wraz z państwem profesorami udali się o godzinie 7:50 pod katedrę Siedlecką po czym od razu wyruszyli w drogę do Warszawy. O godzinie 10:00 podzieliliśmy się na dwie grupy zwiedzające.

Uczniowie zwiedzali budynek Parlamentu Rzeczpospolitej Polskiej, w tym sale posiedzeń Sejmu i Senatu, zapoznali się z procesem legislacyjnym ustaw, mogli przyjrzeć się pracy pracowników biura Senatu.

Czytaj więcej: Wycieczka kl. Ib i IIb do Sejmu

27.03.2015 - wycieczka do Warszawy Ia, Id oraz IIc.

sejm

Czytaj więcej: 27.03.2015 - wycieczka do Warszawy Ia, Id oraz IIc.

Zwiedzanie Stacji Meteorologicznej w Siedlcach klasy IIa i IIc/e

W dniu 24 i 26 listopada 2014 roku klasy IIa i IIc/e udały się pod opieką p.Beaty Borkowskiej  na zwiedzanie Stacji Meteorologicznej. Uczniowie zapoznali się z zasadami działania stacji oraz ze sposobem tworzenia map synoptycznych (map pogody).

Czytaj więcej: Zwiedzanie Stacji Meteorologicznej w Siedlcach klasy IIa i IIc/e

Wycieczka klas 1a,1b,1d do Warszawy

Program wycieczki przedstawiał się następująco:
1. Na skrzydłach marzeń. Film 3D (Planetarium Centrum Nauki Kopernik NIEBO KOPERNIKA),
2. Lekcja muzealna w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie pt Wnętrza pałacu i ich symbolika
3.Spektakl w teatrze KOMEDIA pt. Premiera.

wilanow

Czytaj więcej: Wycieczka klas 1a,1b,1d do Warszawy

Wycieczka integracyjna klasy II CE

W dniach 24 i 25 września 2014r. klasa IIC wybrała się na wycieczkę integracyjną. Pod opieką Pani Dyrektor Jolanty Łopuskiej, księdza prefekta Artura Zbańskiego i Cezarego Wielgórskiego pojechaliśmy do Drohiczyna gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Diecezjalne, które posiada unikatowe eksponaty w swych zbiorach/m.in. kielich z dwiema duszami, jeden z dwóch zachowanych w Polsce/. Zbiory Muzeum to jakby wielki krzyk pokolenia dzielnych Polaków, niszczonych najpierw przez władze carskie, zsyłanych na Syberię, a potem zabijane przez bolszewików. Następnie zwiedzaliśmy Drohiczyn, niegdyś wielkie miasto, którego Katedra w swych podziemiach kryje prochy wojewodów podlaskich/ Drohiczyn był stolicą województwa podlaskiego/ począwszy od roku 1520. A potem poszliśmy spacerkiem na Górę Zamkową, gdzie podziwialiśmy cudowne widoki na tle majestatycznego Bugu. Następnie przejechaliśmy do miejscowości Nurzec gdzie mieliśmy nocleg w Domu Sióstr Urszulanek ‘Betania’. Pracuje tam i modli się kilka sióstr z Włoch/ Dom Generalny jest w Bergamo/, które przygotowały nam włoską kolację. Ale zanim położyliśmy się spać, była modlitwa w kaplicy i było ognisko strzelające płomieniami w rozgwieżdżone niebo. Piekliśmy kiełbaski, opowiadaliśmy dowcipy, śpiewaliśmy piosenki do gitary na której fajnie gra ksiądz Artur. Szczególnie dzielnie podśpiewywały mu dziewczęta : Ola i Ola, Patrycja, a Wojtek zaśpiewał piosenkę a capella. Młodzież integrowała się dość długo a następnego dnia bezlitośnie zbudzona przez Wychowawców uczestniczyła w Eucharystii w intencji całej klasy IIC. Potem był czas wolny na spacery, grę w piłkę koszykową i skakanie na trampolinie. Jasio rzucał skutecznie bumerangiem, który wybrał wolność i nie wrócił. Było fajnie, odpoczęliśmy, zintegrowaliśmy się i 25 września ok. godziny 16 wróciliśmy do Siedlec. Plagi chorób obficie rozwijających się na początku roku szkolnego spowodowały iż część klasy została w Siedlcach, łykając gorzkie łzy żalu. Na pewno pojadą następnym razem…