Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Włoskie przygody Katolika

IMG 9690

W dniach od 5 do 11 października 2019 roku., uczniowie I KLO wraz z nauczycielami wyruszyli na pielgrzymkę do Włoch.

Pierwszego dnia wyjechaliśmy bardzo wcześnie, by po południu przyjechać na Kalemberg. Pani Przewodnik opowiedziała nam o historii tego miejsca oraz o zasługach jakimi wsławili się Polacy w miejscu skąd król polski Jan III Sobieski dowodził bitwą pod Wiedniem w 1683r. W kaplicy na Kalenbergu odprawiliśmy pierwszą mszę świętą podczas naszej pielgrzymki w intencji Ojczyzny. Po zwiedzaniu wsiedliśmy znów do autobusu, by udać się w dalszą drogę. Kolejny przystanek to Tarvisio - mała miejscowość w północnych Włoszech, gdzie odbyła się obiadokolacja oraz nocleg.

Po wczesnym śniadaniu udaliśmy się do Padwy, miasta św. Antoniego. Tam nawiedziliśmy bazylikę w której mogliśmy poznać historię życia tego wielkiego świętego oraz pomodlić się przed jego grobem.

Kolejnym celem naszego podróżowanie było Orvieto, czyli mała miejscowość wzniesiona na skałach pochodzenia wulkanicznego. To tam w 1263r. miał miejsce jeden z pierwszych cudów Eucharystycznych. W przepięknej świątyni wzniesionej w samym centrum tego urokliwego miasteczka mogliśmy choć przez chwilę adorować hostię z której w XIIw. spływała Krew Chrystusa.

Trzeci dzień naszego pielgrzymowania był pełen wrażeń. Po smacznym śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie Rzymu Barokowego. Pierwszym miejscem było Sanktuarium Świętych Schodów, po których każdy kto miał siłę i chęci mógł wejść na klęcząco. Według tradycji schody te pochodzą z domu Piłata w Jerozolimie, z czasów w których żył Jezus. Prawdopodobnie to po nich był prowadzony na ubiczowanie. Dalej zwiedzaliśmy Bazylikę świętych Janów na Lateranie oraz Zamek św. Anioła, Plac Navona, a także potężny Panteon. Widzieliśmy również najpiękniejszą fontannę o nazwie Fontanna di Trevi, Plac i Schody Hiszpańskie z których szczytu widać zniewalającą panoramę Rzymu. Po południu wyjechaliśmy z Rzymu i skierowaliśmy się na Monte Cassino, gdzie odwiedziliśmy opactwo Benedyktyńskie, klasztor oraz cmentarz żołnierzy polskich Armii Generała Andersa, która w 1944r. stoczyła tam jedną z najcięższych i najważniejszych bitew II wojny światowej. Obecnie na cmentarzu spoczywa ok 1000 polskich żołnierzy wraz ze swoim dowódcą Gen. Andersem. Tam również tego dnia uczestniczyliśmy we Mszy Świętej sprawowanej w intencji Ojczyzny i pokoju na świecie.

Czwartego dnia naszej podróży po Włoszech ponownie wróciliśmy do Rzymu. Zwiedziliśmy Muzea Watykańskie gdzie mogliśmy podziwiać freski Michała Anioła, Kaplicę Sykstyńską, oraz niezliczoną ilość arcydzieł znanych i mniej znanych artystów oraz potężną Bazylikę św. Piotra. Po długim zwiedzaniu mieliśmy chwilę na zregenerowanie się i ruszyliśmy zwiedzać Rzym Antyczny. Zobaczyliśmy m.in. Plac Wenecki, Forum Romanum, Koloseum. Po wszystkim wróciliśmy do hotelu na odpoczynek.

W środę z rana uczestniczyliśmy w audiencji u Papieża Franciszka. Dla wielu z nas było
to pierwsze osobiste spotkanie z papieżem. Ogromną radością przyjęliśmy słowa Papieża skierowane specjalnie do Polaków. Po audiencji i czasie wolnym wyruszyliśmy do Asyżu, miasta Św. Franciszka. Po przepięknym klasztorze oprowadził nas jeden z Franciszkanów pochodzących
z Polski. Zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Franciszka zarówno dolną, jak i górną część. Nawiedziliśmy również jego grób mieszczący się w podziemiach.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy miasto na wodzie, Wenecję. Najpierw udaliśmy się
z przewodnikami na spacer po tym urokliwym miejscu. Zwiedziliśmy Bazylikę Santa Maria dei Frari oraz Santa Maria della Salute, a także kościół Św. Rocha, Plac Św. Marka. Po wszystkim mieliśmy czas na samodzielne zwiedzanie, jedzenie i odpoczynek. Popołudniu odbyła się Msza Święta dziękczynna za nasze pielgrzymowanie w kaplicy na tyłach Bazyliki św. Marka którą mieliśmy okazje zwiedzić tuż przed eucharystią.

Nocą przez Austrię i Czechy wróciliśmy do Siedlec. Dla każdego z nasz był to piękny czas spotkania z niesamowitą historią, pięknymi zabytkami oraz wspaniałe przeżycie religijne. Już tęsknimy i rozpoczynamy planowanie kolejnej wyprawy. Świat jest tak duży i piękny że pozostało nam jeszcze wiele do zobaczenia.

Więcej zdjęć w galerii...